Ładowanie…
propolis i melatonina (4)

Dawkowanie melatoniny na dobry sen i źródła propolisu.

Propolis
 Podobieństwa mogą nie wydawać się oczywiste, ale opisaną dychotomię można przywrócić do stanu zapalnego i równowagi homeostatycznej. Zapalenie odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu prawidłowych funkcji ogólnoustrojowych, ale jeśli nie jest kontrolowane, proces się załamuje.

Pszczoły mają znaną hierarchię niektórych prac, w tym budowę ula. Propolis to naturalna woskowata żywiczna substancja występująca w ulach, używana przez pszczoły miodne jako cement oraz do uszczelniania pęknięć lub otwartych przestrzeni w ulu. 

Najlepszymi źródłami propolis są gatunki topoli, wierzby, brzozy, wiązu, olchy, buka, iglaka, kasztanowca.  Jeśli kolonia doświadcza braku zawartości propolisu z powodu choroby i/lub wahań temperatury, kompozycja ula będzie nieprzylepna lub krucha, co może prowadzić do uszkodzenia struktury.

Obecnie powszechnie przyjmuje się, że propolis jest zbierany przez pszczoły miodne z pąków drzew lub innych źródeł botanicznych w północnej strefie umiarkowanej. Strefa ta rozciąga się od Zwrotnika Raka do koła podbiegunowego.

Żerowanie propolisu jest znane tylko w przypadku pszczół miodnych zachodnich lub europejskich z kilkoma godnymi uwagi podgatunkami lub odmianami regionalnymi, takimi jak pszczoła włoska ( Apis mellifera ligustica ), pszczoła ciemna europejska ( Apis mellifera mellifera ) i pszczoła kraińska ( Apis mellifera carnica ). Propolis krople to całkowicie naturalny produkt o właściwościach antyseptycznych.

Jak stosować melatoninę na sen?

Aby zauważyć skuteczność melatoniny na sen, nie potrzeba dużych dawek, gdyż przyjmowanie jej w większych ilościach nie powoduje szybszego zaśnięcia. Godzina przyjmowania melatoniny jest nawet ważniejsza niż ilość. Zaleca się przyjmowanie małych dawek i zwiększanie ich w miarę upływu czasu, jeśli nie obserwuje się pożądanych efektów, ale nie przekraczanie zalecanych ilości melatoniny na sen. Jeden przegląd badań sugeruje, że typowa dawka melatoniny wynosi od 1 do 5 mg.Jeśli duże dawki (5 do 10 mg) nie przynoszą ulgi w zasypianiu, lepiej nie zwiększać dawki, tylko poszukać innego środka, który może pomóc. Nadużywanie melatonina spray spowoduje jedynie skutki uboczne. Według aktualnej wiedzy melatonina na sen jest „chyba skuteczna”, ale trzeba wziąć pod uwagę, że nie każdemu i na każdy rodzaj bezsenności pomaga.

 

Dodaj komentarz