
Kilka podstawowych wskazówek dotyczących marketingu cyfrowego.
Jako sprzedawca e-commerce prawdopodobnie zorientowałeś się, że marketing cyfrowy ma kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu Twojego sklepu internetowego. Ale czym dokładnie jest marketing cyfrowy i jak to zrobić? Dowiedzmy Się.
Czym jest marketing cyfrowy?
W czasach przed-internetowych firmy mogły promować się za pomocą billboardów, spotów telewizyjnych, przesyłek reklamowych lub witryn sklepowych. Ale wraz z przeniesieniem handlu i konsumentów (i, powiedzmy sobie szczerze, większości naszej uwagi) do świata online, marketing i reklama również przeniosły się do sieci. Strony internetowe wrocław, mogą teraz docierać do docelowych odbiorców za pośrednictwem kanałów cyfrowych, takich jak media społecznościowe, wyszukiwarki, strony internetowe, wiadomości tekstowe i e-mail, a te obejmują coś, co nazywamy marketingiem cyfrowym lub marketingiem online.
Dlaczego potrzebujesz marketingu cyfrowego
Chociaż tradycyjne kanały są nadal w grze, świat marketingu cyfrowego oferuje kilka zalet.
- Dzięki marketingowi online możesz dotrzeć do odbiorców na całym świecie.
- Personalizacja pozwala na skuteczniejsze targetowanie i segmentowanie.
- Wydajność i automatyzacja pozwalają zrobić więcej przy mniejszym budżecie marketingowym, nawet przy małym zespole marketingowym.
- Twoja marka może osiągnąć większą widoczność w kanałach cyfrowych.
- Oprogramowanie sprawia, że wdrażanie cyfrowych strategii marketingowych jest szybsze i łatwiejsze.
- Możesz komunikować się z klientami szybciej i częściej.
- Zbieranie i analiza danych umożliwia Twojej firmie podejmowanie lepszych decyzji.
Rodzaje marketingu cyfrowego
Aby wykorzystać możliwości i wyróżnić się na tle konkurencji w tym cyfrowym krajobrazie, potrzebujesz porady od agencja marketingowa wrocław . Oznacza to objęcie szeregu cyfrowych działań marketingowych. Na przykład witryna z recenzjami oprogramowania odkryła, że marketerzy korzystający z trzech lub więcej kanałów w swoich kampaniach odnotowują zakup i zaangażowanie o 250% wyższy niż marketerzy korzystający z jednego kanału
Twoja strategia marketingu cyfrowego może obejmować popularne taktyki marketingu przychodzącego, takie jak media społecznościowe, płatne reklamy, marketing e-mailowy, marketing wpływowy, marketing treści, strategia SEO, Google Adwords, marketing afiliacyjny i optymalizacja współczynnika konwersji .
A jeśli Twoja strategia cyfrowa nie obejmuje jeszcze marketingu tekstowego, powinna. To dlatego, że marketing tekstowy konsekwentnie zapewnia wyższe współczynniki konwersji niż poczta e-mail i płatne reklamy. Twierdzi, że marketing tekstowy „nadal jest najlepiej strzeżoną tajemnicą… 61% marketerów nadal z niego nie korzysta”.
Kilka najważniejszych wskazówek dotyczących marketingu cyfrowego
Pomaga firmom e-commerce wykorzystać moc SMS-ów jako kluczowego elementu udanej strategii marketingu cyfrowego. Ale wiemy, że to coś więcej niż tylko wysyłanie SMS-ów, dlatego dzielimy się z Tobą naszymi najlepszymi wskazówkami dotyczącymi marketingu cyfrowego.
1. Zrozum swojego klienta
Zrozumienie grupy docelowej jest niezbędnym krokiem w marketingu e-commerce. Kim oni są? Jakie są ich zainteresowania, potrzeby i pragnienia? Gdzie spędzają czas? Aby zidentyfikować i zrozumieć swoich klientów, możesz przeprowadzić badanie rynku: może to być tak proste, jak ankieta wśród niektórych obecnych klientów. Wykorzystasz te dane do opracowania różnych osobowości kupujących i podróży klienta, która odwzorowuje kroki, które potencjalny klient podejmuje na ścieżce od anonimowego kupującego do lojalnego kupującego. Będziesz chciał zdefiniować segmenty klientów na podstawie takich czynników, jak wiek, płeć, zawód, dochód, lokalizacja i zainteresowania.
Mając jasny obraz docelowego klienta, możesz rozpocząć tworzenie ukierunkowanych kampanii marketingowych, które odpowiadają jego zainteresowaniom. I nie zapomnij o opiniach klientów: to doskonałe źródło danych, które możesz wykorzystać do ulepszenia swojej oferty i doświadczenia klientów Twojej marki.
2. Twórz atrakcyjne treści
Jednym z najważniejszych aspektów marketingu cyfrowego jest tworzenie atrakcyjnych i trafnych treści, które przyciągają ludzi do odwiedzenia Twojej witryny. Treść przynęty na kliknięcia może przyciągnąć uwagę kupujących, ale jeśli nie zapewnia wartości dla docelowych odbiorców, prawdopodobnie opuszczą ją przed dokonaniem zakupu.
Wartościowe treści mogą mieć postać wpisów na blogu, filmów, infografik lub postów w mediach społecznościowych. Oto kilka wskazówek marketingowych dotyczących skutecznego tworzenia treści:
- Regularnie publikuj treści.
- Twórz zabawne, pouczające i empatyczne treści.
- Upewnij się, że Twoje treści są oryginalne i odzwierciedlają wartości Twojej marki.
- Wykorzystaj infografiki i wideo.
- Dostosuj treści do różnych platform cyfrowych.
- Rozważ poproszenie klientów o tworzenie treści tworzonych przez użytkowników, prezentujących Twoje produkty.
- Nie oszczędzaj na fotografii ani projektowaniu: estetyka ma znaczenie.
- Nie tylko promuj swoje produkty: Twoje treści powinny odpowiadać potrzebom i pragnieniom klientów.
- Zachowaj spójny branding, aby kupujący mogli Cię łatwiej zidentyfikować.
3. Regularnie optymalizuj swoją witrynę pod kątem SEO i konwersji
Twoja witryna jest bramą do przychodów, dlatego ważne jest, aby zoptymalizować ją pod kątem konwersji. Oznacza to upewnienie się, że jest łatwa w nawigacji, ma jasne wezwanie do działania, szybko się ładuje i oferuje bezproblemową płatność. Optymalizacja witryny pod kątem konwersji może przynieść znaczny wzrost sprzedaży online.
Twoja witryna może również pomóc w gromadzeniu cennych danych klientów, takich jak najlepsze zakupy, historia przeglądania, ścieżki kliknięć i inne. Analizując te dane i identyfikując wzorce, odkryjesz możliwości przyszłych optymalizacji i będziesz mógł skuteczniej kierować reklamy wdrażając, outsourcing programistów.
Twoja witryna i publikowane treści powinny również zawierać najważniejsze słowa kluczowe wyszukiwania: słowa i wyrażenia, które klienci wpisują w wyszukiwarkach, szukając produktów, usług i witryn podobnych do Twojej. Google, większość dostawców platform handlu elektronicznego, twórcy witryn i inne firmy oferują bezpłatne narzędzia, które mogą pomóc w wyszukiwaniu słów kluczowych i odpowiedniej optymalizacji treści.