optymalizacja stron internetowych
Kategorie:

11 trendów SEO

11 trendów SEO, które wpłyną na biznes w 2021 roku

Najlepsze praktyki optymalizacji stron internetowych pod kątem seo ewoluują z roku na rok. Jak dobrze wiedzą specjaliści agencji, każda firma, która nie chce znaleźć się po złej stronie nowego algorytmu lub poważnej zmiany w wyszukiwarce, musi być na bieżąco z najnowszymi trendami i zmianami, aby zrozumieć ich potencjalny wpływ.

11 trendów SEO

Świadomość tego, co nadchodzi, może pomóc w przygotowaniu biznesplanu i zapobiec możliwym karom lub ogromnemu spadkowi w rankingu witryny. Poniżej 11 ekspertów z Rady Agencji Forbsa przygląda się niektórym trendom SEO i zmianom, które mogą wpłynąć na sposób, w jaki firmy wprowadzają na rynek i reklamują się online, aby dotrzeć do docelowych odbiorców w tym roku.

Wyróżnieni członkowie omawiają trendy i zmiany SEO, które wpłyną na firmy w 2021 roku.

Członkowie Rady Agencji Forbs omawiają trendy SEO i zmiany, które wpłyną na biznes w 2021 roku. Zdjęcia dzięki uprzejmości poszczególnych członków.

optymalizacja stron internetowych

1. SEO mobilne

Najbardziej wpływowym trendem jest to, jak wygląda pozycjonowanie mobilne. Coraz więcej osób wykonuje większość swoich poszukiwań za pomocą urządzenia mobilnego. Jeśli robisz SEO dla komputerów stacjonarnych, a nie dla urządzeń mobilnych, z pewnością twój ranking na komputery może być wyższy, ale twój ranking mobilny może być fatalny. Skupienie się na optymalizacji stron internetowych na urządzeniach mobilnym jest ważne i stanie się jeszcze bardziej.

2. Wyszukiwanie bez kliknięcia

Nie lekceważ lokalnych ofert wyszukiwania. Lokalne SEO ma kluczowe znaczenie ze względu na stały wzrost wyszukiwań z zerowym kliknięciem, gdzie najlepsze wyniki wyszukiwania dostarczają odpowiedzi za pośrednictwem samego SERP. Wiele wyszukiwań bez kliknięć ma charakter lokalny, dlatego ważne jest zbudowanie solidnego profilu linków zwrotnych i skonfigurowanie konta Google Moja Firma.

3. Wyszukiwanie głosowe

Wyszukiwanie głosowe bez wątpienia zmieni sposób, w jaki świat współdziała z wyszukiwarkami. Próbkowanie rozmów odbywa się na co dzień, a wyścig AI do świata, w którym możemy uzyskać odpowiedzi na pytania, zanim użytkownicy je zadają, z pewnością zmieni krajobraz SEO. To ekscytujące czasy! Ostatecznym celem jest zwiększenie wydajności, a wyszukiwanie głosowe właśnie to robi.

4. Treść intencji

Jedynym głównym trendem w SEO, który będzie kontynuowany w 2021 r., jest posiadanie najlepszych w swojej klasie treści intencjonalnych z myślą o użytkowniku; jest to konieczne, aby uzyskać dobrą pozycję. Będziemy nadal widzieć, jak strony internetowe wykorzystujące techniki black hat SEO tracą ruch i rankingi. Musisz przeprowadzić mądre badanie słów kluczowych, aby pisać o tematach, których szukają ludzie, a następnie przestudiować treści konkurencji i stworzyć coś lepszego.

5. Treści zorientowane na kupującego

Oprócz wszelkich zmian w algorytmie technicznym, z których większość jest poza Twoją kontrolą, po prostu upewnij się, że Twoje treści są skoncentrowane na wyszukiwarkach i kupujących, a nie tylko na kopiach sprzedażowych typu „ja-ja-ja”.

Bądź tam, bądź użyteczny i zajmij się konkretnymi problemami, które kupujący chce rozwiązać lub naprawić. Zamiast próbować przechytrzyć wyszukiwarki, skup się na swoim użytkowniku; Twoja witryna będzie działać lepiej, a tym samym będzie miała lepszą pozycję w rankingu.

6. Treści wideo

Ponieważ wpływ YouTube na SEO stale rośnie, warto pamiętać, że Twoja strategia SEO powinna zawierać komponent wideo. Te filmy powinny wyrażać docelowe słowa kluczowe i być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania. Chcesz także umieścić na swojej stronie docelowej film, który jest kierowany na to samo słowo kluczowe.

optymalizacja wordpress

7. Podstawowe wskaźniki internetowe

W tym roku bardziej niż kiedykolwiek SEO skoncentruje się na użytkowniku. W maju Core Web Vitals zyskuje na znaczeniu jako czynnik rankingowy. Oznacza to, że strony internetowe będą musiały zostać zoptymalizowane pod kątem dobrego doświadczenia użytkownika, w tym szybkiego ładowania i czasu reakcji oraz łatwej nawigacji mobilnej, aby znaleźć się w pożądanej pierwszej dziesiątce w SERP. Im bardziej Twoja witryna jest skoncentrowana na zaspokajaniu potrzeb użytkowników, tym lepsze będą wyniki SEO.

8. Algorytm SMITH firmy Google

Nowy algorytm Google, SMITH (Siamese Multi-depth Transformer-based Hierarchical), opiera się na algorytmie BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers), aby umożliwić Google lepsze zrozumienie intencji i celów dłuższych, bardziej szczegółowych stron o wysokiej częstotliwość treści. Pozwala to również na umieszczenie wielu (pokrewnych) tematów na jednej stronie i optymalizacja WordPress, zamiast dedykowania różnych stron docelowych różnym tematom.

9. Łączna zmiana układu

Jeśli pracujesz w marketingu, reklamie lub PR, Twoja praca obejmuje SEO, a CLS to jedna z największych zmian na horyzoncie w tym roku. Użytkownicy doświadczają tego, gdy zawartość witryny nagle się przemieszcza, powodując błędne kliknięcia. Google powiedział, że stanie się czynnikiem rankingowym w maju, co oznacza, że ​​wpłynie na wyniki wyszukiwania, więc jest to coś, co wszyscy marketerzy powinni mieć na swoim radarze.

10. Więcej pokazywania i mniej mówienia

Dzisiaj na optymalizacja pod kątem SEO wpływa kontekst, a nie tylko słowa kluczowe i liczba słów. Pomyśl: atrakcyjne grafiki, filmy, a nawet kreacje audio. Żyjemy w świecie, w którym uwaga jest załamana, a każdą uwagę, na którą można sobie zapracować, należy troskliwie pielęgnować. SEO to dopiero początek drogi. SEO musi nie tylko przyciągnąć uwagę, ale także ją przekonwertować.

11. Wysokiej jakości linki zwrotne

Rzecznik Google ds. jakości wyszukiwania, John Mueller, stwierdził niedawno, że pojedynczy, wysokiej jakości link zwrotny z witryny z wiadomościami najwyższego poziomu jest cenniejszy niż miliony linków niskiej jakości z innych witryn. Oznacza to, że jeśli dobrze sobie radzisz z PR, możesz być w lepszej sytuacji niż gdybyś pracował z tradycyjną firmą SEO. SEO techniczne i relacje z mediami to potężne połączenie przyszłości wyszukiwania.